31 Mart 2013 Pazar

PÜR LEZZET EVDEKİLERDEN TAM NOT ALDI


            Yeni ve değişik yemekler yapmak en sevdiğim şeylerden biri. İlk evlendiğim zamanlarda sürekli yeni yemekler yapıp evdekilerin üzerinde deniyordum. Bir süredir deneylerime ara vermiştim ki televizyonda bir yemek tarifi gördüm. Patlıcanlı olması dikkatimi çekti, çünkü biz ailecek patlıcanlı yemekleri çok severiz. Denemesi ise bu güne kısmet oldu.
           Sitedeki tarifi buydu:
           Malzemeler:           750 gr kuzu kıyma
           4 adet patlıcan
           4 adet yeşil biber
           4 adet domates
           1 adet soğan
           ½ demet maydanoz
           2 yemek kaşığı salça
           1 tatlı kaşığı un
           Karabiber
           Pul biber
           Yapılışı:           Patlıcanlar alacalı soyulup 1’er parmak kalınlığında dilimlenip sıvı yağ da kızartılır. Kıymaya ince ince kıyılmış yarım demet maydanoz, 1 adet rendelenmiş soğan, arzuya göre tuz, 1 silme tatlı kaşığı karabiber ve 1 silme tatlı kaşığı pul biber eklenip güzelce yoğrulur. Kızarmış patlıcan dilimleri; aralarına köfteler yerleştirilerek tepsiye dizilir. Sosu için; 2 yemek kaşığı salçaya 1’er tutam karabiber ve pul biber serpilir ve suyla kıvamı seyreltilir. Hazırlanan sos patlıcanların üzerine dökülür. İri iri doğranmış domates ve biberlerle süslenip ortalama 200 deredeceki fırında köfteler kızarana kadar pişirilir.( Pür Lezzet)
  
           Ama ben biraz kendime, biraz da evdeki malzemelere göre değişiklikler yaptım. Mesela köfteyi koyun kıymasından yapmadım; yumurta, kimyon ve köfte baharı koydum. Evde olmadığından domates ve biber de eklemedim. Hazırladığım köfte karışımı tepsiye az gelince, yeni bir tepsiye geçmek yerine aralara patates koydum. Yine de çok güzel oldu ve evdekilerden tam not aldı. Hatta tekrar yapmam istendi.
           Patlıcanların kızartılıyor olması yemeği biraz ağırlaştırsa da pişirme aşamasında başka yağ konulmadığından çok rahatsız edici olmuyor.



Bu da benim pür lezzetim:)

2 yorum:

  1. Ben de patlıcanı çok severim. Bir gün bana da yap :)

    YanıtlaSil
  2. Ne demek serbest gününde beklerim:))malum bol kalorili:)

    YanıtlaSil