19 Mayıs 2013 Pazar

İLK DOLMA DENEMESİ



         Dolma, sevgili eşimin en sevdiği yemeklerden. Hangi türü olursa olsun severek yer. Bugüne kadar, ya annem ve anneannemde yedik; ya da sağ olsunlar onlar pişirdikçe gönderdiler. Bense hiç bulaşmadım bu işe, bu haftaya kadar.
         Bu hafta, ben yaparım bu işi dedim. Ne kadar zor olabilirdi ki! Sadece biraz zamanımı alır dedim. Pazardan bir kilo tombik kabak aldırdım, dolaptan kıymayı çıkarttım, internetten tariflere baktım. Babam da gelip Zeynep Ela ile ilgilenmeye başlayınca, artık dolma yapmak için önümde hiçbir engel kalmamıştı.
         Dolaptan çıkarttığım 200-250 gr kıymayı, iki soğanı, bir çay bardağından biraz fazla kıymayı, yarım demet maydanozu bir kaşık salça, yağ, nane, karabiber ve tuzla güzelce karıştırdım. Aslında miktar biraz fazla geldi gözüme, ama çok da önemsemedim ve kabakları oymaya verdim kendimi. Sonra kabaklar doldukça, için kalacağı endişesi başladı ve tabii ki hazırladığım iç fazla geldi. Kıymayı buzluktan çıkarttığımdan, içi tekrar buzluğa da koyamazdım.
Allahtan bir marketin üzerinde oturuyoruz da aşağı inip bir kilo daha kabak aldım. Ama ikinci kilo biterken hala, en az iki kabak daha dolduracak içim kalmıştı elimde. Kalan içi de doldurduğum kabaklara paylaştırıp, göz kararı salçalı su ekledim. Tabii ki benim gözümün kararı yine çok geldiJ

         Sonuçta, koca bir tencereyi doldursa da, biraz fazla sulu olsa da lezzetli bir dolma ortaya çıktı. En önemlisi, Ahmet beğendi. Benim için oldukça yorucu bir deneyim olmakla birlikte; dolma pişirdim dediğimde, “gerçekten mi” diye sorarken sesindeki mutluluk tınısı her şeye değerdi. Afiyet olsunJ

        
           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder