6 Eylül 2013 Cuma

ZEYNEP ELA'NIN ÇORBASI

         (YA DA BİR BEN EKSİĞİM ÇORBASI:)))
         
         Aslında ben pek çorba sevmem. Çorbayla karnımı doyurmaktansa başka şeyler yemeği tercih ederim. Ama Zeynep Ela ek gıdalara başladıktan sonra durum değişti. Çünkü sadece ona göre çorbalar değil bizim de yiyeceğimiz çorbalar yapınca kendimi çorba yerken buldum. Yine de zaman zaman sadece onun yiyeceği çorbalar da yapıyorum. Sevdiği yiyecekler daha çok bana benzediğinden, başta hoşuna gitmeyeceğini düşünsem de Zeynep Ela beni yanıltıp bayıla bayıla yiyince, ben de sık sık yapmaya başladım. Hatta genelde biraz fazla yapıp buzluğa atıyorum, böylece uğur böceğine uygun bir yemek olmadığında ne pişireceğim diye düşünmüyorum.
         Gelelim malzemelere, ben evde hangi sebzeler varsa onları koyuyorum. En son yaptığımda:
          1 patates,
          1 kabak,
          1 havuç,
          1 soğan,
          Bir tutam ıspanak,
          Biraz bezelye,
          Biraz kereviz,
          Bir kaç yeşil fasülye,
          1 kaşık kırmızı mercimek,
          1 kaşık yeşil mercimek,
          1 kaşık buğday,
          1 kaşık pirinç vardı. Bezelye ve kerevizi daha önce dondurduklarımdan kullandım. 
          Önce doğranması gereken tüm malzemeyi doğradım. Sonra soğan ve havuçtan başlayarak tüm sebzeleri zeytinyağında biraz kavurdum. Mercimekleri, buğdayı,  pirinci ve suyu ekleyip, sebzeler yumuşayana kadar haşladım.


            
       En son rondadan geçirip 2 gün yiyeceği kadarını ayırıp, gerisini buzluğa kaldırdım. Ayırdığım çorbanın içine daha önceden hazırladığım kemik suyunu da ekledim. Çorbanın son halinin fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. Görüntü açısından (yeşilimsi rengiyle) pek hoş olmasa da, tat olarak iyi oldu.
          
 
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder