27 Ocak 2014 Pazartesi

BOSCHLA 40 KEK 1 - YABANMERSİNLİ MUFFİN

        Yıllardır sürdürdüğüm, sevgili kocamı daha profesyonel bir mikser almaya ikna çabalarım sonunda meyvesini verdi. Uzun zamandır fiyatlarının çok yüksek olması nedeniyle ben de çok ısrar etmiyordum. İndirime girseler de hala çok pahalılardı. En sonunda evde kullandığım mikser kırılınca, Bosch'un da bu tarz bir mikser çıkarttığını (onlar mutfak makinesi diyorlar) farkettim. Yine de çok ucuz bir alet olmadığından başta pek sıcak bakmadı. Ama, 3 özel gün (yılbaşı, sevgililer günü ve anneler günü) için tek hediye olarak kabul edeceğimi söylemem, onun da fikre ısınmasını sağladı:))
         Sonunda, yılbaşından bir hafta önce elinde kocaman bir kutuyla geldi. Fakat bir şartı vardı; bu sene boyunca 40 tane kek yapmam. Ben de büyük bir keyifle anlaşmayı kabul ettim ve bildiğim keklerdense her seferinde farklı bir siteden tarif denemeye karar verdim.
          İlk deneme Ahmet de çok sevdiğinden, "Yaban Mersinli Muffin" oldu. Tarifi Ellerime Sağlık sitesinden aldım.
 YABANMERSİNLİ MUFFİN 
MALZEMELER:
- 2 tane yumurta
- 1 su bardağı seker
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 1 çay bardağı yoğurt
- 1 paket vanilya
- Yarım paket kabartma tozu (1 dolu çay kaşığı)
- 1 limon kabuğu rendesi
- 1+1/4 su bardağı un
- Küçük bir kase yabanmersini

YAPILISI:
1- Yumurtaları çukur bir kaseye alın ve mikserle birkaç dakika çırpın, yavaş yavaş şekeri ekleyin ve çırpmaya devam edin.
2- Limon kabuğu rendesi, yoğurt, sıvı yağ ve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam edin.
3- Elenmiş un ve kabartma tozunu ilave edin ve mikseri çalıştırmadan, ucuyla hamura yedirin.
4- Yabanmersinini de ekleyip karıştırın ve muffin kalıplarınıza eşit olarak paylaştırın. (Kalıpların 2/3’ü dolmalı)
5- 180 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişirin.

      Benim 12 taneli kalıbıma fazla geldi hamur. Bana biraz tatlı gelse de genel olarak beğendim. Annemler yabanmersinini ekşi buldukları için pek hoşlanmadılar ama Ahmet ve Zeynep Ela çok beğendi.
        


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder