5 Nisan 2013 Cuma

BUGÜN AVUKATLAR GÜNÜ

     Lise yıllarında, üniversiteye hazırlandığım zamanlarda bu ülkede hukuk yok, neden hukuk fakültesinde okuyayım diyordum. Biraz bizimkilerin duası, biraz kader, biraz da ÖSYM sayesinde AÜHF'ye girdiğimde de böyle düşünmeye devam ettim. Hukukçu olma fikrine ancak 3. sınıfta alışınca, okul da doğal olarak altı yılda bitti. Gerçi bunda okulun önündeki sütunları saymamın da büyük etkisi olduğunu düşünüyorum:)))

       Üniversitede okurken ise hayatta avukat olmam diyordum. Sonra kendimi bir kamu kurumunda avukat olarak buldum. Tarih bana tükürdüğümü yalatmış olsa da, bugün yaşadığımız süreç göz önüne alındığında Türkiye'de hukuk olmadığı görüşümde bir değişiklik olmadı. Bu çarkın bir dişlisi olmaktan hiç mutlu olmadım ve sanırım hiç de olamayacağım. Ancak hayat her zaman mutlu olacağımız işleri yapmamıza izin vermiyor.
      Bir kamu avukatı olarak, serbest çalışan avukatlardan bir çok konuda daha şanslı da olsam, bir çok sıkıntıyı ben de yaşıyorum. Avukatlar yalancıdır algısından "ama ben devletin avukatıyım" diye sıyrılsam da, mahkeme önlerinde saatlerce beklemekten, bir çok mahkemede adam yerine konulmamaktan, icra işlerindeki sıkıntılardan, uzayan süreçlerden, işin stresinden ben de nasibimi alıyorum; bir de üstüne kamu avukatlığının kendine özgü sorunlarıyla boğuşuyorum. 
     Bugün Avukatlar Günü. Yine birçok siyasetçi olanlardan ve yapılacaklardan bahsedecek. Ama kimse çözüm için adım atmayacak. Yarın da avukatlar kaldıkları yerden, aynı sıkıntılarla devam edecekler. 
     Yine de mahkeme önlerinde duruşma bekleyen, icra dairelerinde dosyalarla boğuşan, kamuda ya da serbest olarak çalışan tüm meslektaşlarımın Avukatlar Günü kutlu olsun. Kim bilir belki bir gün, Türkiye'de gerçekten hukukun olduğu günleri yaşarız. 

      
     
        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder